Planowanie grup celowych w prasie - część szczegółowa

seria poradnik media plannera

Zapraszamy do zapoznania się z drugą częścią poradnika dotyczącego możliwości tworzenia grup celowych w programie PBC Planner. Przed zapoznaniem się z poniższym tekstem radzimy przeczytanie pierwszej części poradnika dostępnego tutaj: https://www.pbc.pl/grupy-celowe-w-prasie-ogolnie/ w którym znajduje się opis podstawowych funkcji dla tego etapu tworzenia raportu.

PBC Planner posiada szereg dodatkowych właściwości, które mogą być przydatne przy zaawansowanej analizie grup celowych. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich:

  1. Tworzenie kilku grup celowych
    Opcja tworzenia kilku grup celowych pozwala na analizę wielu grup w jednym raporcie. Dzięki temu można oszczędzić czas i porównać szybko w jednej tabeli, która wersja grupy ma najbardziej korzystne wyniki. W tym celu wystarczy kliknąć na przycisk „Nowa grupa” i przypisać odpowiednie zmienne klikając na nową grupę w dolnym oknie. Warto zmienić nazwy grup, żeby porównanie grup w raporcie było bardziej przystępne.
  2. Dzielenie się zapisanymi grupami
    PBC Planner posiada opcję dzielenia się grupami z innymi użytkownikami wewnątrz organizacji. W tym celu prosimy o indywidualny kontakt z podaniem listy adresów e-mail, które miałyby być przypisane do takiej grupy. Po akceptacji listy wystarczy przy zapisywaniu grupy wybrać opcję „sieciowo” i każda osoba z grupy będzie miała automatycznie dostęp do utworzonych zmiennych.
  3. Przenoszenie grupy celowej do innego raportu
    Po utworzeniu raportu, np. Czytelnictwa możemy z łatwością przenieść wybraną grupę celową do dowolnego innego raportu np. Media Plan. Wystarczy po utworzeniu raportu kliknąć prawym przyciskiem myszy na tabelę z wynikami i wybrać opcję „Nowy raport” albo „Media Plan”.
  4. Grupa bazowa
    Jeżeli tworzymy jednocześnie wiele grup celowych, ale wszystkie one zawierają tę samą zmienną np. „Płeć – kobieta”, wystarczy ustawić tę zmienną w zakładce „Grupa bazowa” i program automatycznie uwzględni ją we wszystkich grupach celowych.
  5. Zmienne zagnieżdżenia
    Ostatni krok raportu Czytelnictwo, czyli „Zmienne zagnieżdżenia” umożliwia użytkownikowi rozbicie zmiennych na podkategorie. Przykładowo jeżeli wybierzemy zmienną „Kategoria wieku: 15 – 54 lata” i ustawimy tę zmienną w ostatnim kroku, w końcowym raporcie otrzymamy dodatkowo wyniki z podziałem na poszczególne kategorie wiekowe.
grupy celowe w prasie szczegółowy raport