seria poradnik media plannera
Zapraszamy do zapoznania się z drugą częścią poradnika dotyczącego możliwości tworzenia grup celowych w programie PBC Planner. Przed zapoznaniem się z poniższym tekstem radzimy przeczytanie pierwszej części poradnika dostępnego tutaj: https://www.pbc.pl/grupy-celowe-w-prasie-ogolnie/ w którym znajduje się opis podstawowych funkcji dla tego etapu tworzenia raportu.
PBC Planner posiada szereg dodatkowych właściwości, które mogą być przydatne przy zaawansowanej analizie grup celowych. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich:
- Tworzenie kilku grup celowych
Opcja tworzenia kilku grup celowych pozwala na analizę wielu grup w jednym raporcie. Dzięki temu można oszczędzić czas i porównać szybko w jednej tabeli, która wersja grupy ma najbardziej korzystne wyniki. W tym celu wystarczy kliknąć na przycisk „Nowa grupa” i przypisać odpowiednie zmienne klikając na nową grupę w dolnym oknie. Warto zmienić nazwy grup, żeby porównanie grup w raporcie było bardziej przystępne. - Dzielenie się zapisanymi grupami
PBC Planner posiada opcję dzielenia się grupami z innymi użytkownikami wewnątrz organizacji. W tym celu prosimy o indywidualny kontakt z podaniem listy adresów e-mail, które miałyby być przypisane do takiej grupy. Po akceptacji listy wystarczy przy zapisywaniu grupy wybrać opcję „sieciowo” i każda osoba z grupy będzie miała automatycznie dostęp do utworzonych zmiennych. - Przenoszenie grupy celowej do innego raportu
Po utworzeniu raportu, np. Czytelnictwa możemy z łatwością przenieść wybraną grupę celową do dowolnego innego raportu np. Media Plan. Wystarczy po utworzeniu raportu kliknąć prawym przyciskiem myszy na tabelę z wynikami i wybrać opcję „Nowy raport” albo „Media Plan”. - Grupa bazowa
Jeżeli tworzymy jednocześnie wiele grup celowych, ale wszystkie one zawierają tę samą zmienną np. „Płeć – kobieta”, wystarczy ustawić tę zmienną w zakładce „Grupa bazowa” i program automatycznie uwzględni ją we wszystkich grupach celowych. - Zmienne zagnieżdżenia
Ostatni krok raportu Czytelnictwo, czyli „Zmienne zagnieżdżenia” umożliwia użytkownikowi rozbicie zmiennych na podkategorie. Przykładowo jeżeli wybierzemy zmienną „Kategoria wieku: 15 – 54 lata” i ustawimy tę zmienną w ostatnim kroku, w końcowym raporcie otrzymamy dodatkowo wyniki z podziałem na poszczególne kategorie wiekowe.