Rozpowszechnianie Tytułów Prasowych III kwartał 2022

inforMACJA PRASOWA

Raport AUDYT PBC (dawniej ZKDP)

PBC po raz pierwszy publikuje kwartalny raport rozpowszechniania tytułów prasowych z podziałem na kategorie tematyczne. Dotarcie do szczegółowo sprecyzowanych grup celowych to jeden z największych atutów prasy. Kategorie zostały wypracowane przez PBC wspólnie z Wydawcami prasy, przez co wprowadzamy na rynek nowy i uporządkowany standard.

rozpowszechnianie tytułów prasowych III kwartał

Kategorie obejmują zarówno Dzienniki, jak i Magazyny. Dla Dzienników obszar dystrybucji stanowi jednocześnie kategorię tematyczną: dzienniki ogólnopolskie, regionalne i lokalne. W Magazynach wyróżniono następujące kategorie tematyczne: biznesowe, budowlane i wnętrzarskie, dla dzieci, hobbystyczne, kobiece luksusowe, kobiece poradnikowe, komputerowe, motoryzacyjne, opinii (społeczno-polityczne), people, popularno-naukowe, poradniczo-rozrywkowe, telewizyjne, zdrowie i uroda i inne. Osobne kategorie ustalono dla Magazynów Branżowych: budowlane, gastronomiczne, handel FMCG oraz produkty dla dzieci, pisma komunalne, marketingowe, medyczne, motoryzacyjne, przemysłowe i rolnicze.

W poszczególnych kategoriach publikowane są dane o rozpowszechnianiu według wskaźników Audytu PBC.

Pełny raport można pobrać poniżej:

Audyt rozpowszechniania prasy jest od prawie 30 lat wiarygodnym źródłem informacji dla rynku reklamowego. Idea, inspirowana francuskim biurem kontroli dystrybucji prasy DC (Diffusion Contrôle), narodziła się w 1994 roku. Pomysł ten odpowiadał na potrzeby polskiego rynku prasowego, bo jego istotnym źródłem finansowania są reklamy. Rzetelne informacje o rozpowszechnianiu umożliwiają bezpieczne inwestycje w promocję. Działalność audytowa pozwala na chronienie rynku prasowego i reklamowego w Polsce przed nieuczciwą konkurencją. Publikowane dane są rzetelnym punktem odniesienia, akceptowanym zarówno przez sprzedających jak i kupujących powierzchnie reklamowe w prasie. Projekt prowadzony był przez wiele lat przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Od stycznia 2020 r. działalność związaną z audytem tytułów prowadzi spółka Polskie Badania Czytelnictwa.

PBC należy do International Federation of Audit Bureau of Certification (IFABC). Federacja zrzesza biura kontroli nakładu i dystrybucji prasy z ponad 30 państw. Dzięki członkostwu PBC może obserwować i implementować w swoich rozwiązaniach trendy dominujące na światowym rynku mediów i reklamy, a także ma dostęp do danych o rynku mediowym i raportów organizacji światowych współpracujących z IFABC.

W 2022 r. do Audytu PBC dołączyły cztery nowe tytuły prasowe: Evo Magazine, LEGO Minecraft, LEGO Marvel Avengers, LEGO Jurassic World Magazyn.