Od 01.01.2022 roku uchwalono szereg zmian w Regulaminie Kontroli Rozpowszechniania Prasy. Uproszczono metodologię i ilość zbieranych danych a także dopasowano je do aktualnych potrzeb rynkowych. Przy wprowadzaniu zmian były uwzględniane zarówno oczekiwania wydawców, domów mediowych i reklamodawców.
Kategoria Wydarzenia
Podsumowanie międzynarodowej konferencji organizowanej przez PBC „Prasa dobrze widziana”. Tematem przewodnim konferencji była jakość prasy oraz to, jak wpływa ona na odbiór treści przez czytelników i efektywność reklam zamieszczanych w tym medium. Udostępniamy także wszystkie prezentacje prelegentów z Polski, Wielkiej Brytanii i USA do pobrania w PDF oraz nagrania video z wydarzenia.
17 grudnia podczas XLVIII Zwyczajnego Zjazdu Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP), jego członkowie przegłosowali uchwałę o rozwiązaniu ZKDP. Wniosek w sprawie likwidacji ZKDP złożyła Izba Wydawców Prasy (IWP), która jest członkiem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Reprezentacja interesów wydawców przez jeden ośrodek ma wzmocnić ich pozycję na rynku.
Celem nowego badania jest dostarczenie całemu rynkowi danych dowodzących, że reklama w prasie spełnia ważne funkcje w mediaplanie: jest czytana z uwagą i skupieniem – angażuje czytelnika!
Zarówno pisma ogrodowe, jak i te o wystroju wnętrz są częściej czytane przez kobiety. Panowie preferują magazyny o budowie domów. Około 50% czytelników omawianego segmentu to osoby wykształcone, między 30 a 50 rokiem życia.
Podczas spotkania z mediaplannerami po raz pierwszy zostały zaprezentowane wyniki badania „Czytelnictwo prasy wśród kupujących dobra luksusowe”.