Publikujemy materiały ze spotkania, na którym socjolożki z instytutu IR Center omówiły profile czytelników prasy. W drugiej części spotkania eksperci rynku prasowego przedstawili aktualne trendy w prasie drukowanej i cyfrowej dla całej branży i wybranych segmentów prasy.
Kategoria Raporty
Przedstawiamy raport rozpowszechniania tytułów prasowych audytowanych w PBC w 2024 roku. W tym okresie rozdystrybuowano 281 269 408 egzemplarzy prasy drukowanej i cyfrowej. 94% stanowiła prasa płatna, a 6% prasa bezpłatna.
Ważną zaletą prasy jest możliwość dotarcia do precyzyjnych grup celowych zainteresowanych konkretnymi tematami, dlatego publikujemy dane z podziałem na kategorie tematyczne.
PBC, aby pogłębić wiedzę o funkcji prasy branżowej i jej sposobie czytania przebadało 2051 respondentów z 5 różnych branż uzyskując najświeższe informacje na temat zwyczajów czytelniczych tego segmentu prasy w Polsce. Badania koncentrowały się na kilku obszarach: była to analiza profilu demograficznego, sposób i preferowana forma czytania prasy branżowej, jej ocena oraz zwyczaje konsumenckie czytelników.
Badania PBC obejmują bardzo różnorodne rodzaje i kategorie prasy wydawanej w Polsce. Zachęcamy do zapoznania się z podziałem tytułów prasowych na obszary, kategorie tematyczne i periodyczności. Grupowanie pism ułatwia analizę rynku prasowego i planowanie prasy. Grupy pism umożliwiają także bliższe zapoznanie się z aktualną sytuacją rynku prasowego tym osobom, które dopiero zaczynają swoją pracę zawodową w tej branży.
Publikujemy materiały ze spotkania, na którym eksperci rynku prasowego omówili aktualne trendy w prasie drukowanej i cyfrowej dla całej branży i wybranych segmentów prasy oraz PBC zaprezentowało nowe badania dla prasy: projekty „Total Reach” dla marek prasowych oraz „Prasa w mediach społecznościowych”.
W oprogramowaniu PBC Planner dostępne są wszystkie trzy koszty dotarcia, będące standardem na rynku mediowym. Ze względu na to, że każde medium ma swoją specyfikę, sposób obliczania poszczególnych parametrów może różnić się w zależności od medium. W tekście skoncentrujemy się na krótkim omówieniu wskaźników CPW, CPP i CPT.