Kategoria Badania

raport audyt prasy 2022
Wyniki prasy 2022 r.

PBC podsumowało rozpowszechnianie tytułów prasowych w 2022 r. Łącznie rozdystrybuowano 375 185 813 egzemplarzy prasy w tym aż 20 265 416 E-wydań, 41% rozpowszechnionych egzemplarzy prasy to dzienniki a 59% magazyny. Jedną z największych zalet prasy jest możliwość dotarcia do precyzyjnych grup odbiorców, dlatego PBC publikuje wyniki z podziałem na kategorie tematyczne.

webinar_www
Podsumowanie webinaru “Prasa. Trendy 2022/2023”

24.01 PBC zorganizowało webinar z podsumowaniem zmian, jakie zaszły na rynku prasy w ubiegłym roku i trendy na rok 2023. Na spotkaniu Prezes PBC, Pani Renata Krzewska, opowiedziała m.in. o głównych kierunkach rozwoju marek prasowych, kanałach dystrybucji treści, zachowaniach i preferencjach czytelników oraz korzyściach dla reklamodawców.

parametry_www
Parametry mediaplanu prasowego

Publikujemy drugą część poradnika media plannera. W ostatnim czasie wprowadziliśmy zmiany w nazewnictwie parametrów wykorzystywanych przy tworzeniu mediaplanów w PBC Plannerze. Aktualnie wszystkie wskaźniki posiadają spolszczone nazwy, natomiast ich metodologia nie uległa zmianie.

ikona_do_wpisow_poradnik
Liczba kontaktów z reklamą w piśmie i w kampanii

Zachęcamy do zapoznania się z pierwszą częścią serii „Poradnik media plannera”! Pierwsza część dotyczy dwóch wskaźników reklamowych: Liczby kontaktów z reklamą w piśmie i Liczby kontaktów z reklamą w kampanii. Różnica pomiędzy nimi jest bardzo istotna, ponieważ jeden jest wskaźnikiem ilościowym a drugi wskaźnikiem jakościowym…

prasa angażuje liczba powrotów do pisma
Prasa angażuje!

Czytelnicy wielokrotnie wracają do pisma! Jedną z wielkich zalet prasy jest to, że czytelnicy powracają do jednego wydania pisma wielokrotnie. W badaniach czytelnictwa PBC bada cyklicznie konsumpcję wszystkich periodyczności pism przez czytelników w Polsce. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami.

planowanie kampanii reklamowej w prasie
Zmiany w badaniach reklamy prasowej

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją na temat zmian, jakie zaszły w badaniach prasy Polskich Badań Czytelnictwa. Nowe badania koncentrują się na pomiarze zaangażowania czytelnika w reklamę prasową. Jest to zupełnie nowa jakość danych, pozwalająca na pomiar kontaktu czytelnika z reklamą. Więcej informacji na temat metodologii, inspiracji i zalet nowych badań znajduje się w materiale.