Kategoria Badania

webinar-post
Materiały z webinaru “Nowość w Polsce – zasięg prasy z podziałem na platformy czytania”

Publikujemy materiały z webinaru “Nowość w Polsce: zasięg prasy z podziałem na platformy czytania”. Agencja badawcza Kantar Polska oraz spółka Polskie Badania Czytelnictwa zaprezentowały nowe wyniki badań, które wzorem rozwiązań stosowanych na świecie, pokazują prasę jako medium wielokanałowe oraz wykazują, że zasięg prasy w ostatniej dekadzie nie zmienił się za to zmieniają się platformy czytania prasy.

poradnik-wspol
Współczytelnictwo – czym jest i jak je analizować?

W oprogramowaniu PBC Planner dostępna jest dodatkowa opcja tworzenia raportu Współczytelnictwo. Pomimo tego, że jest to dodatkowy raport, informacje na temat współczytelnictwa mogą okazać się pomocne w analizowaniu czytelnictwa prasy. Poniżej wyjaśniamy czym jest współczytelnictwo tytułów prasowych i je analizować.

raport audyt prasy 2022
Wyniki prasy 2022 r.

PBC podsumowało rozpowszechnianie tytułów prasowych w 2022 r. Łącznie rozdystrybuowano 375 185 813 egzemplarzy prasy w tym aż 20 265 416 E-wydań, 41% rozpowszechnionych egzemplarzy prasy to dzienniki a 59% magazyny. Jedną z największych zalet prasy jest możliwość dotarcia do precyzyjnych grup odbiorców, dlatego PBC publikuje wyniki z podziałem na kategorie tematyczne.

webinar_www
Podsumowanie webinaru “Prasa. Trendy 2022/2023”

24.01 PBC zorganizowało webinar z podsumowaniem zmian, jakie zaszły na rynku prasy w ubiegłym roku i trendy na rok 2023. Na spotkaniu Prezes PBC, Pani Renata Krzewska, opowiedziała m.in. o głównych kierunkach rozwoju marek prasowych, kanałach dystrybucji treści, zachowaniach i preferencjach czytelników oraz korzyściach dla reklamodawców.

parametry_www
Parametry mediaplanu prasowego

Publikujemy drugą część poradnika media plannera. W ostatnim czasie wprowadziliśmy zmiany w nazewnictwie parametrów wykorzystywanych przy tworzeniu mediaplanów w PBC Plannerze. Aktualnie wszystkie wskaźniki posiadają spolszczone nazwy, natomiast ich metodologia nie uległa zmianie.

ikona_do_wpisow_poradnik
Liczba kontaktów z reklamą w piśmie i w kampanii

Zachęcamy do zapoznania się z pierwszą częścią serii „Poradnik media plannera”! Pierwsza część dotyczy dwóch wskaźników reklamowych: Liczby kontaktów z reklamą w piśmie i Liczby kontaktów z reklamą w kampanii. Różnica pomiędzy nimi jest bardzo istotna, ponieważ jeden jest wskaźnikiem ilościowym a drugi wskaźnikiem jakościowym…