Reklama w prasie angażuje bardziej niż w innych mediach – wyniki badań opublikowane!

W środę 17.05.2017 PBC opublikowały badania, wykonane metodą eyetrackingową, które dowiodły, że reklama ulokowana w odpowiednim kontekście w prasie angażuje odbiorcę bardziej niż w innych mediach.

Badania, zrealizowane przez Kantar Millward Brown oraz GFK Polonia na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa, wykonane zostały za pomocą eyetrakera – urządzenia, które śledzi ruchy gałki ocznej. Respondentom zmierzono liczbę spojrzeń, czyli określono na ile elementów reklamy zwrócili uwagę. Zbadano jak długo patrzyli na dany przekaz oraz jak bardzo angażowali się w prezentowane treści (szerokość źrenicy). Z badań wynika że, w porównaniu z innymi mediami, na reklamach zamieszczonych w prasie w odpowiednim kontekście respondenci zauważyli więcej elementów, dłużej na nie patrzyli i dokładniej przeczytali zamieszczone w nich treści. Więcej szczegółowych informacji w poniższych materiałach.

Pobierz załącznik