×

O PBC

Po wyniki badania PBC sięgają wszystkie domy mediowe i wiele agencji reklamowych. Miejsce w tworzonym na ich podstawie rankingu dzienników i czasopism oraz profilu czytelników daje Wydawcom argumenty w sprzedaży reklam oraz impuls do zmian wydawniczych w tytułach. Dzięki badaniu PBC możliwe jest profesjonalne planowanie kampanii reklamowych w prasie oraz opracowanie strategii rozwoju pism. Tak działa jakość i wiarygodność.

Spółka Polskie Badania Czytelnictwa (PBC) to działający w oparciu o własny statut, projekt rozszerzający działalność Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) oraz Izby Wydawców Prasy (IWP) o badania czytelnictwa.

PBC zrzesza wydawnictwa wszystkich rodzajów prasy: dzienników ogólnopolskich i regionalnych, tygodników, magazynów kolorowych oraz prasy specjalistycznej. Radę Nadzorczą tworzą przedstawiciele wydawnictw finansujących badania czytelnictwa.

Nad badaniami realizowanymi przez Kantar Millward Brown dodatkową kontrolę sprawuje Zespół Ekspertów PBC, który opracowuje również zmiany w metodologii badań. Taki system gwarantuje najwyższą jakość i wiarygodność wyników.

Zespół PBC to osoby o kompetencjach badawczych, matematycznych, programistycznych oraz marketingowych.

Misja

Misją spółki jest zagwarantowanie pełnego obiektywizmu, niezależności i zgodności z najwyższej klasy standardami międzynarodowymi badań czytelnictwa prasy w Polsce.