×

Czytelnicy prasy chętnie kupują dobra luksusowe – raport

 

Jeszcze w tym roku PBC opublikuje pierwszy w Polsce raport dotyczący czytelnictwa prasy wśród osób kupujących marki luksusowe. Dodatkowo użytkownicy PBC Plannera otrzymają dostęp do pełnych wyników badania.

Dobra luksusowe definiowane są przez ekonomistów jako te, na które popyt rośnie wraz ze wzrostem ich ceny i dostępne są w szczególności dla osób zamożnych (przedsiębiorców, samozatrudnionych, osób z drugiej skali podatkowej) oraz dla tych, którzy kupują te dobra aspiracyjnie lub z wyjątkowych okazji np. w prezencie na święta, czy na urodziny.

PBC zrealizowało badanie CAWI na największej w Polsce próbie osób zamożnych, pytając o zakup marek luksusowych tj. kosmetyków, ubrań, butów i dodatków, biżuterii oraz zegarków. Pytano również o wysokiej klasy sprzęt elektroniczny, wydatki na meble i wyposażenie wnętrz, wycieczki turystyczne, hotele, samochody marek premium oraz jachty i motorówki.

Najważniejszą zaletą tego badania jest pomiar czytelnictwa tytułów prasowych w grupach konsumentów marek luksusowych, według standardu badawczego uznanego przez Domy Mediowe i Wydawców Prasy.

Warto zaznaczyć, że zasięg czytelnictwa prasy wśród użytkowników marek luksusowych jest wysoki.